frida sofie hedberg

Alla inlägg den 13 september 2009

Av frida hedberg - 13 september 2009 14:59

hej igen!


Vaknade vid tio idag, av mamma.. Hon sa massa saker jag skulle göra och jag lyssnade knappt så jag svarade bara; mmhmm.. mm..

Sen åkte hon till huset och jag vaknar en timma senare...! Lite smått panikslagen då, men upp fort packa lite gran från min byrå i en stor kartong och sen upp och äta frukost borsta tänderna och fixa sig sen in till dansen!

Det kändes så skönt precis innan vi skulle börja, och btw; tack gode gud att hanna finns! annars skulle jag få gå där utan att känna NÅGON! mindre kul... ;s

Men som sagt, innan vi började kände jga bara; "gud vad skööönt, äntligen få dansa på riktigt igen!"

men jag ändrade mig ganska snabbt, alla i grpnne (vi var bara 7) förutom jag och hanna, var SUPERBRA! värsta proffsen och kunde allt, medans vi stog där och försökte hänga med... Och eftersom jag inte var med förra veckan så kunde jag ju inte riktigt alla steg dom hade övat in till låten ci ska ha på uppvisningen.. Allt var så jävla komplicerat, och läraren var helt ok! Men hon undervisar också modern fridans, så hon blandade in ganska mycket av det med.. kändes si sådär, men det gick ju i alla fall, men jag var helt dööööd när jag satte mig i bilen på vägen hem... Har aldrig i hela mitt liv känt mig mer värdelös som jag gjorde idag! Rynkar på näsan fy för det, men som mamma sa, jag får se det som en utmaning..!

och jag ska klara det! Skrattande


såfort vi kom hem sprang jag in och drack massssssa vatten! skönt!

sen tänkte jag börja packa, men kände att kroppen sa emot så det blev att ta lite mat först.. det var bra!

så har ätit lite rester av den goda kyckling-tacos grejen, och nu sitter jag här och ska sluta skriva nu för jag ska packa!

ska köra ner nästan allt i mitt rum till huset i Bollebygd idag!

känns väldigt bra ändå, allt kommer ner förutom min säng som dom kör ner i veckan jag är hos pappa..

och på lördag nästa vecka ska vi flytta in i nya huset hos pappa... så på fredag blir sist g¨ången jag går på bussen där jag alltid har gjort.. kommer nog kännas ganska konstigt,.. och Linus blir ensamn där borta nu på mmorgonen, haha Flört


så, nu ska jag sluta skriva, och packa packa packaaaaa!

skriver mer senare ikväll, imrogn är det halvdag så då blir det hem och måla rummet hos pappa!


ha det bra, och komentera massa musiiiiiiiiiiiiiiiiik!


PUSS & KRAM

frida sofie hedberg,


Av frida hedberg - 13 september 2009 00:28


Hej!


Nu sitter jag i sängen med datan i knäet och lyssnar på massa underbar musik på spotify, ni får jääääättegärna komentera med massa musik-tips, och har kollat igenom lite bilddagböcker och chattar med söta Isabeller som räddade min dag idag! Skrattande


Vaknade lite innan 9 och gick upp, åt frukost och sånt sen ner till parken och "tränade" småbarnen i fotboll, dom är så söta!

Sen hem, streeeeeeessa, duscha och fixa mig... Åka med brorsan in till Borås och gå in till Studiefrämjanted och "anmäla" mig att jag skulle starta, för jag var med i fotomaratonet i år igen! Det är en stor fototävling i Borås för både vuxna och ungdomar, när man startar får man en lista med 10 olika motiv som man ska fota och man har 5 timmar på sig, i år var motiven; UTE, SUR, BORÅS SOM DU SER DET, FLYDDA TIDER, ELÄNDE, MJUK, PROFIL, BLICK, , KRAFTIG & FÖRFALLEN. I slutet av inlägget får ni bilderna jag tog...Flört


I alla fall, efter att jag hade hämtat pepprena och det så satte jag mig på en bänk inne i stan och ringde och pratade med mamma och hon kom på vad jag skulle fota(elände) och sen messade  jag lite med Isabelle och frågade om hon hade lust att komma ner till stan, och det hade hon, hon skulle bara fixa sig lite Glad


sen gick jag och mötte henne på busstorget och vi pratade lite, sedan tog vi det första fotot hon skulle vara med på (sur), jättesöt bild!

sen satt vi och pratade om vad jag kunde fota på alla andra ord... Borås i mina ögon är ju shopping... Så vi sprang runt i ALLA affärer nästan och frågade om vi kunde få en påse, så vi hade kanske 15 påsar tillslut(?) hahah! Kul hade vi i alla fall! ;D


tog alla andra kort och skrattade väldigt mycket, GUD VAD JAG HAR SAKNAT DIG ISABELLE! Gråter

det får inte gå såhär lång tid mellan att vi träffas, fy!

vi måååååste träffas igen, snart! Glad


när vi hade tagit klart alla kort så gick vi och lämnade in det och så, sen blec det McDonalds och mat! Var vrålhungrig efter en hel dag utan mat!

stod i kö en braa stund, sedan kom Isabelles... kompis (?) och pratade snabbt, sedan stack han. Vi åt och skrattade ännu mer! sen skulle hennes kompis Amanda komma för hon skulle sova hos Issa, men det slutade med att vi gick och mötte upp Amanda, Barzan(stavning?) och några till i stadsparken istället! tog väldigt vackra bilder där med, haha! Flört


sen var det bussen hem.. tråkigt att sitta på en buss i ca en halvtimma utan musik...!? NEJ!

träffade Anne på bussen (Emelie&Mikaela's mamma) gud vad längesedan det var jag träffade henne, över ett år sedan... ;o

hon som var nästan som en extramamma för mig i sexan när jag och emelie & mikaela satt ihop! det saknar jag! :( <3


menmen, kom hem, till datan och lägga in bilderna, byta om och gå bort till nya huset och måla mitt rum ännu mer, idag hann jag klart med båda vita väggarna! JAG ÄR STOLT! jag är bäst! SkrattandeSkrattandeSkrattande


En sak till; Tobias & Maria(pappa&Helénes bästa vänner och våra nya grannar) fick en son i måndags, lilla Kevin kom äntligen ut! :) (L)

och idag kom dom hem, för det hade varit massa problem med hans blodsocker eller ngåot, så dom fick stanna på sjukhuset några dagar...

pappa & Heléne hade fått träffa honom tidogare idag när jag var i Borås.. Men jag får nog träffa honom imorgon! Glad


imorogn börjar dansen igen!

yeeeeees!

äntligen, ni fattar inte hur mycket jag har längtat?! ;o

ska bli så skönt att få dansa på riktigt igen, man har ju bara gått runt hemma och gjort massa steg(när jag är ensam) och känt den underbara känslan, haha! :)


nu ska frida VERKLIGEN sova!

godnatt!


Här får ni bilderna jag tog idag! ;D


Bild 1: Ute

Bild 2: Förfallen

Bild 3: Kraftig

Bild 4: Profil 

Bild 5: Sur

Bild 6: Mjuk

Bild 7: Elände

Bild 8: Blick

Bild 9 :Borås som du ser det


                  


Isabelle, ett stoooort tack för att du ställde upp idag och du ska veta att du är bäst och bland det vackraste som finns! Skrattande


JAG ÄLSKAR DIG! (L)


PUSS & KRAM

frida sofie hedberg

Presentation


frida hedberg,

Omröstning

Vad tycker du om min blogg? :)
 Den är tråkig. Kollar aldrig!
 Den är bra som den är!
 Den är ganska bra, men du borde skriva oftare!
 Den är helt okej, men det finns mycket att förbättra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards