frida sofie hedberg

Alla inlägg den 16 september 2009

Av frida hedberg - 16 september 2009 22:24


Hej!


Jaa, som ni kanske förstår på rubriken så är jag inte på jättebra humör och har ganska ont lite här o var...

Jag har haft ont i mitt öra i ca 9 dagar, alltså inne I örat.. Trodde först att det var en finne eller något liknande, men det blev bara värre och en dag kunde jag inte ens höra något på mitt vänster öra och jag kan inte ens ligga på den sidan när jag ska sova. Så igår skulle pappa försöka kolla om han såg något, men bara han rörde örat så gjorde det så förbannat ont så han sa att jag skulle gå till skolsyster.. sagt och gjort så gjorde jag det idag på lunhrasten, hon kollade med en såndär doktorgrej man typ, lyser i örat med (haha, jag vet inte vad det heter..?) men hon kunde inte se så mycket, så hon ringde upp till Vårdcentralen och pratade med dom där en liten stund och skaffade en tid till mig.. Så jag fick gå tidigare från Hemkunskapen, (tur det för jag kunde inte läxan, haha!) och tog en rask promenad upp till byn, kom lite tidigt så jag satt utanför och PLUGGADE lite, visst är jag duktig? jag skulle vara där 15:15, så när klockan var ca 15:10 så gick jag in och anmälde mig, det tog en stund eftersom det inte är min "vanliga" vårdcetral (jag brukar gå i Sandared) men det fixade sig, som sagt; jag hade en tid där 15:15, gissa när jag fick komma in (eller, träffa läkaren) !? 15:45!! det är ju sjukt, jag skulle ju hunnit vara med på hela lektionen nästan, att det blir fem med fem-tio minuter kan jag förstå, men inte en halvtimma!? sjukt dålig stil!

menmen, jag kommer in dit och berättar allt en gång till.. hon kollar också i örat med en såndär konstig sak, och det gjorde JÄVLIGT ont! Rynkar på näsan men hon konstaterade att jag hade fått; HÖRSELGÅNGSINFLAMATION, väldigt lngt och konstigt ord!

så hon skrev ett recept på några droppar jag ska ta i örat 3ggr/dag (y) MINDRE roligt!

sen var det massa trubbel i kassa också, när jag skulle hmta ut dom.. Jag hade inga pengar eller legitimation med mig, så jag kunde inte köpa dom... Så lite smått panikslagen ringer jag mamma och frågar om hon var i Bollebygd än, men nejnej! Hon var i Olsfors och röjde i huset... Så hon fick slänga sig i bilen och åka ner och betala, haha!

men det blev bra...


Kom hem och då var det röjning av mitt rum med faster Petra som gällde, kände verkligen inte för det för jag hade världens huvudvärk och illamående (migrän nästan..) men det var bara att bita ihop efter som vi flyttar på lödag och jag har inte ens börjat packa..

Så vi höl på en stund, men sen gav jag upp när klockan var ca halv 8, för då skulle jag hinna äta och plugga oxå.. Men jag hann äta och kolla Idol och GG ;)

haha, får plugga imorgon!


Just nu mår jag PISS!

fortfarande migräääään och mår väligt konstigt,.. Så om det inte har gått över imorgon bittit så stannar jag hemma! Då har jag en hel dag till att plugga Sv/So och packa! Om jag nu orkar det.. Haha..


Och LINDA OTTERSTEN; om du läser detta sötnos! pappa går med på språkresan, ska bara på mamma att gå med på det med! Jag läste i en katalog om priser, men det stog olika i föräldra-guiden och själva katalogen.. ;s

messa mig när du har läst detta!

(jag tror hon blir glad om ni går in på hennes blogg  och komenterar hennes inlägg!)


  


nu ska frida försöka sova och kolla på vänner!

ha det underbart, och glöm inte att komentera innan du går härifrån!


PUSS <3

Presentation


frida hedberg,

Omröstning

Vad tycker du om min blogg? :)
 Den är tråkig. Kollar aldrig!
 Den är bra som den är!
 Den är ganska bra, men du borde skriva oftare!
 Den är helt okej, men det finns mycket att förbättra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards