frida sofie hedberg

Direktlänk till inlägg 3 december 2009

vattenläcka, huset är förstört.

Av frida hedberg - 3 december 2009 22:08

Tjoho,

som ni ser på rubriken så är jag inte på det bästa humöret och jag är supertrött. Självklart ska jag förklara allt så att ni fattar!


Jag bestämde mig för att stanna hemma idag, för jag hade en hemsk huvudvärk och var helt yr. Så jag kissade och sen gick jag och la min o sov igen, vaknade ca en och en halv timma senare ( c a 1 0 : 0 0 ) och då lät det som om tv:n var på eller något... Men efter en 10 minuter ungefär så gick jag upp för att kolla vem som hade kommit hem, men jag han ta ett steg ur sängen och fick en chock!

 

Halva mitt golc var täckt av vatten, och jag fattade inte varför! Jag fick panik, öppnade min dörr för att hämta telefonen och ringa mamma. Men då fick jag ännu mer panik, för hela badrummet, hallen, halva storarummet och brorsans rum var vattenfyllda. Kollar in i badrummet och det är ca 1 cm högt vatten på golvet, jag började skrapa ner allt vatten mot duschen, men den svalde inte vattnet. Jag ringde mamma och förklarade, så hon ringde Leif som slängde sig i bilen och åkte hem. Under den tiden hade jag fått springa som en galning mellan tvättstugan och det vattenfyllda området med handdukar och lägga ut över hela golven... Men tillslut insåg vi att det inte hjälpe, för dom blev ju helt

dränkta i vatten och hjälpte inte så mycket.

 

Leif ringde runt till massa, bland annat komunen, som kom ner och kollade och pratade. Leif var jättearg ( vilket  jag  förstår ! ) och frågade gubben från komunen vad dom hade tänkt att vi skulle bo nu. 

( för allt startade med att spol-knappen på toaletten va på halvspolning , den hade alltså fastnat på att spola lite  grann , och det märkte inte jag när jag gick och la mig , så den producerade massa vatten i ungefär en och en halv timma. men den ska ju kunna ståp på flera dagar utan att det ska svämma över... det är så att det är fel på vattenledningarna. våra grannar har också haft problem med detta , dock inte lika farligt som detta. Det är ju komunens ledningar , och vi har sagt till  dom innan , men dom har inte gjort något åt det. Det var därför Leif var så arg på komun-gubben . )

Men komun-gubben sa bara att det fick våran försäkring ta hand om, då blev Leif ännu argare, för alla han hade pratat med skyller bara ifrån sig på något annat bolag eller så.

 

Men jag tog med mig Skrållan så tog vi en buss till Olsfors, hem till mormor & morfar. Där fick jag mat och vi tog en promenad med Skrållan & Jesper ( s o m   d o m    i n t e    s k a    b e h å l l a    m e n    d e t    k o m m e r     e n    b i l d    p å    h o n o m    i    s l u t e t    a v    i n l ä g g e t ! ) och pratade, det var mysigt! Sen kom mamma och hämtade upp mig påväg hem från jobbet, vi stannade till och handlade påvägen hem. Kommer hem, då har Leif lagt undan alla handukar i hallen och storarummet i alla fall, och hela golvet har böjt sig och börjar lixom komma upp eller hur man ska säga...


Jättefult och jättejobbigt! Efter ett tag, när jag och mamma hade fått ta undan alla handdukar och satt igång en tvättmaskin och torkat golvet så kommer det två män och kollade på allt...

Så nu har vi en stor maskin i mitt & Ricakrd's badrum, den låter och är kopplad till (   v a d   J o h a n   k a l l a d e   d o m :   )  plastkorvar!

Jag lägger in bilder här nedan, så får ni fråga något om ni undrar eller inte fattar vad jag menar!   


                            

( Inga så jättebra bilder, men det var det bästa jag kunda fixa! )


Nu har jag och mamma gjort julkort och kollat på "Glee", någon mer än jag som ÄLSKAR det programet? Jag är helt fast! Men nu är jag verkligen supertrött, ögonen håller på att gå igen så jag tror det är dags att sova nu!


Imorgon blir det sälja kakor med några från klassen,

på lördag blir det julbak med mamma, moster & Johan

o på söndag blir det Kungsmässan med mamma, moster & Linda   


Ha det bäst så hörs vi imorgon kväll!

  



 
 
Ingen bild

catja

4 december 2009 06:55

Hej :)
Tack så jätte mycket! va glad jag blir.
Nej det är tyvärr inte jag som gjort headern =/
Det är ssarapettersson.blogspot.com.
Kram

 
linda

linda

4 december 2009 18:03

hahahha, sheaaat! :o
usch, hoppas verkligen att det löser sig!

http://duvetlindaa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida hedberg - 14 december 2009 14:28

  Tjao!   Sitter i biblioteket och ska börja spanskan om 2 minuter, men jag skiter iden! JAG HATAR SPANSKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :@   Jaja, till det jag skulle skriva; jag har skaffat ny blogg igen!   www.fridaasofie.blogg.se   ...

Av frida hedberg - 14 december 2009 11:00


Tja snygging!   Jag funderar på att skaffa en ny blogg, igen... Haha! Men känner att jag ska byta till blogg.se, för det blir så jobbigt att skriva bloggagratis varje gång, plus att blogg.se är lättare för er att komma ihåg!      Btw; du som ...

Av frida hedberg - 12 december 2009 15:48


Hej sötnos! ♥   Förlåt för dålig upptadering nu, men jag har haft ganska mycket att göra.. Igår var det meningne att vi skulle åka till Lisberg, men det ändrades! Heléne var sjuk så det blev inget (konstigt va?!) ... Men jag och Johan ...

Av frida hedberg - 11 december 2009 11:38


Yesss, sitter i skolan nu, och nu fick jag precis lunchrast och sitter i biblioteket i skolan med Olivia. Nu sitter hon och pratar och jag har knappt lyssnat, men det var något om att någon inte ville gå och sen gick hon o sen.. A, massa saker... H...

Av frida hedberg - 10 december 2009 19:32


Tja snygging! Förlåt för världens sämsta uppdatering! Har haft massor att göra, och när man väl har tid så är man så trött så man orkar inte skriva. Plus att man har inget att skriva, haha. Men jag ska försöka bättra mig!    Gårdagen s...

Presentation


frida hedberg,

Omröstning

Vad tycker du om min blogg? :)
 Den är tråkig. Kollar aldrig!
 Den är bra som den är!
 Den är ganska bra, men du borde skriva oftare!
 Den är helt okej, men det finns mycket att förbättra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards