frida sofie hedberg

Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Gripande intervju på "Oprah"

Av frida hedberg - 27 november 2009 10:53

Hej sötnosar!

 

Det blev att stanna hemma idag med... Vaknade och gick till köket, slog upp tidningen och beslutade mig för att stanna hemma. Jag blev yr och kunde knappt gå... Usch! Hatar verkligen att vara sjuk! För det försa; såklart att må dåligt och inte orka göra något... Och för det andra; Att man missar så GRYMT mycket i skolan! Det är hemskt, nu har vi minst ett prov i veckan typ, och det är faktiskt jävligt dumt (ursäkta mitt språk, hehe) eftersom dom (skolan) kräver mest av oss just nu, och tonåringar har det jobbigt som det är! Att dom inte fattar det? Eller vad tycker ni?

 

Nu till det jag egentligen hade tänk att skriva om! Jag kunde inte somna om efter jag gick upp tidigt, så jag satte mig framför tv:n och zappade igenom kanalerna, och det var verkligen inget roligt alls. Så det slutade med att jag kollade på "Oprah". Jag har aldrig gillat det egentligen, men idag fastnade jag! Det handlade om pappor som var ensamstående och tog hand om barn.

 

Det var en pappa som hade 9 barn, sen ett homosexuellt par som hade 3 barn och sen den som jag verkligen fastnade för.

En pappa som träffade sin son 1 gång, innan pappan dog. Men pappan lämnade bland det bästa arvet ett barn kan få.

 

Pappan var soldat. Han lämnade den blivande mamman (Tror hon hette Dina) när hon var i sjätte månaden. Hon födde barnet utan honom, och han fick komma hem i två veckor när barnet var ca 1 månad. Innan han åkte iväg så gav Dina honom (Charles, pappan) en dagbok. Han blev besatt av den, och skrev i den varje dag.

När han var hemma och träffade sin son, i ynka två veckor, så gjorde an allt. Han matade honom, bytte blöjor, läste för honom och lekte och allt annat.

Han kysste Dina & Jordan(sonen) hejdå, och sedan åkte han tillbaka till kriget.

Sex veckor senare var han död.

Han blev dödad i kriget, när han bara hade en månad kvar.

 

Allt Jordan & Dina hade kvar av honom var hans dagbok, som Dina sedan har gjort en bok av.

Den dagboken fick Jordan, i den stod allt som Charles tycke Jordan skulle kunna och veta. Allt ifrån att det inte var omaskulint att gråta, till vad han skulle leta efter i en kvinna.

Då hade han skrivit;

"Titta på din mor. En sådan kvinna tycker jag om."

 

Jag grät floder när jag såg detta... Tänk dig själv, om någon du levde  med och hade precis fått ett barn med. Sedan försvinner han ur ditt liv. Det är hemskt.

 

Nu finns dagbok att köpa, som Charles skrev att köpa. Så jag måste hitta den!

Den heter; "A JOURNAL FOR JORDAN" (Dagbok för Jordan)

  

Bilden längst upp till vänster är ett kort på första gången Charles fick träffa sin son, Jordan. Bilden längst upp till höger är på Dinas halsband, som hon alltid bär. Det är en bild på Charles och Jordan tillsammans.

Bilden nere till vänster är boken, dagboken som Charles skrev under tiden han var i krig. Och bilden nere till höger är på hela familjen.



Så nu lär man sig, att man ska ta hand om dem man älskar och bryr sig om. Visa dem varje dag, hur mycket dem betyder. Rätt som det är, så kan dem vara borta.


  

TA HAND OM ER DÄRUTE, OCH VARANDRA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida hedberg - 14 december 2009 14:28

  Tjao!   Sitter i biblioteket och ska börja spanskan om 2 minuter, men jag skiter iden! JAG HATAR SPANSKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :@   Jaja, till det jag skulle skriva; jag har skaffat ny blogg igen!   www.fridaasofie.blogg.se   ...

Av frida hedberg - 14 december 2009 11:00


Tja snygging!   Jag funderar på att skaffa en ny blogg, igen... Haha! Men känner att jag ska byta till blogg.se, för det blir så jobbigt att skriva bloggagratis varje gång, plus att blogg.se är lättare för er att komma ihåg!      Btw; du som ...

Av frida hedberg - 12 december 2009 15:48


Hej sötnos! ♥   Förlåt för dålig upptadering nu, men jag har haft ganska mycket att göra.. Igår var det meningne att vi skulle åka till Lisberg, men det ändrades! Heléne var sjuk så det blev inget (konstigt va?!) ... Men jag och Johan ...

Av frida hedberg - 11 december 2009 11:38


Yesss, sitter i skolan nu, och nu fick jag precis lunchrast och sitter i biblioteket i skolan med Olivia. Nu sitter hon och pratar och jag har knappt lyssnat, men det var något om att någon inte ville gå och sen gick hon o sen.. A, massa saker... H...

Av frida hedberg - 10 december 2009 19:32


Tja snygging! Förlåt för världens sämsta uppdatering! Har haft massor att göra, och när man väl har tid så är man så trött så man orkar inte skriva. Plus att man har inget att skriva, haha. Men jag ska försöka bättra mig!    Gårdagen s...

Presentation


frida hedberg,

Omröstning

Vad tycker du om min blogg? :)
 Den är tråkig. Kollar aldrig!
 Den är bra som den är!
 Den är ganska bra, men du borde skriva oftare!
 Den är helt okej, men det finns mycket att förbättra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards