frida sofie hedberg

Alla inlägg den 12 december 2009

Av frida hedberg - 12 december 2009 15:48

Hej sötnos! ♥

 

Förlåt för dålig upptadering nu, men jag har haft ganska mycket att göra..

Igår var det meningne att vi skulle åka till Lisberg, men det ändrades! Heléne var sjuk så det blev inget (konstigt va?!) ...

Men jag och Johan åkte hem till moster litetidigare då, så tar vi Liseberg en annan dag!

 

Hemma hos moster och Johan så bakade vi "snöbollar"! Det var jättegott och jätte lätt;

Smält 200 gram vit blockchoklad, blanda i 2 deciliter kokos(flingor). Blanda runt och pressa i juicen från ca 1 citron. Blanda, låt svalna något, rulla sedan "smeten" i små runda bollar (det ska bli ca 30st), rulla dem sedan i ca 2 deciliter kokos(flingor).

In i kylen och stelna, KLART!

 

Det är lätt, gott och snabbt!

Kan det bli bättre?   

 

Efter ett tag åkte Carina (moster) och hämtade Ceder, Johans pappa i Bollebygd... När hon kom hem så hade jag precis börjat med maten!

 

Det blev jättegod mat! Fläskfilé och potatisar som såg ut som någon blandning av pomes frites och våfflor, haha. Det plus massa vitlökssmör, MUMS!

 


Senare blev det att parkera sig framför tv:n och kolla på barnprogram med Johan, eller... Jag läste senaste FRIDA-tidningen och Johan kollade på tv..   


Och senare blev det såklart IDOL!

Jag höll såklart på snyggaste Erik och Ceder höll på Calle..

  

Självklart så vann ERIK!   



Gick och lade oss lite innan 12, och somnade ganska fort...

Vaknade klockan 06:15 idag av att Johan satt i sin säng och tittade på mig och sa: "Frida, är du vaken?"

Hahah, gulligt men ändå var man inte så jättepigg!

Carina och Ceder åkte ganska direkt efter vi hade vaknat, för dom, mamma, leif, mormor & morfar åkte iväg til Simrishamn för att äta julbord och dom stannar där tills imorgon.

Så inatt sover Johan hos oss!


Nu har jag duschat, hjälpt till att  göra gröt och ska snart mejka mig!

Om ca en halvtimma kommer massa folk, för vi ska ha "glögg-fest" här idag. Det ska bli kul, men samtidigt jobbigt eftr som det kommer vara ca 13 småbarn som springer runt här... Haha! Får låsa dörren till mitt rum!


Jaja, om jag orkar/hinner ikväll så slänger jag in ett inlägg med lite bilder och sånt, ha det bra sålänge så hörs vi någon annan gång!   


 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


frida hedberg,

Omröstning

Vad tycker du om min blogg? :)
 Den är tråkig. Kollar aldrig!
 Den är bra som den är!
 Den är ganska bra, men du borde skriva oftare!
 Den är helt okej, men det finns mycket att förbättra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards